VINTAGE

POZNAJCIE SERIĘ VINTAGE

Reprezentując ostateczną fuzję klasycznej estetyki głośników z zaawansowaną inżynierią akustyczną, całkowicie nowa seria Vintage jest bezapelacyjnie tradycyjna w estetyce, a jednocześnie odzwierciedla bezkompromisowe podejście do inżynierii akustycznej naszego dyrektora technicznego dr Paula Millsa. Ponadczasowy, tradycyjny design z technologią i inżynierią rodem z lat 20 XXI wieku. 


Każdy model, z trzech wchodzących w skład serii, wyposażony jest w najnowszą wersję przetwornika IsoFlare oraz górnego zawieszenia FyneFlute. Te przekonujące głośniki punktowe łączą w sobie wielowłóknistą membranę niskich częstotliwości z 75-milimetrową tytanową kopułką kompresyjną napędzaną przez potężny system magnesów neodymowych. Najwyższej klasy komponenty elektroniczne, zwrotnice poddane głębokiej obróbce kriogenicznej oraz opracowany przez Fyne’a system portów BassTrax kierujących wydmuchiwane powietrza w dół, definiują osiągi akustyczne wszystkich modeli Vintage.


Każda kolumna głośnikowa, ubrana we wspaniały design retro, posiada ręcznie wykonaną, dwukomorową obudowę, wykonaną ze sklejki brzozowej o najwyższej jakości, która następnie została odpowiednio wygięta z zachowaniem krzywizn o zmiennym promieniu, co przyczynia się do niwelowania wewnętrznych fal stojących. Głośniki serii Vintage, oklejone oszałamiającym, ręcznie wykańczanym fornirem z prawdziwego orzecha włoskiego, w który wtopiono inkrustacje z orzecha Burr, a metaloplastykę anodowano na złoto, emanują ponadczasowym luksusem. Każdy model wyposażony jest w ręcznie wykonane i idealnie wyważone pokrętło regulacji barwy dźwięku, co jest szczegółem niewątpliwie dopełniającym luksusowe wykończenie obudowy. 

PRZETWORNIK ISOFLARE Z PUNKTOWYM ŹRÓDŁEM DŹWIĘKU

Będąc w czołówce technologii audio, przetwornik IsoFlare firmy Fyne Audio jest systemem punktowego źródła dźwięku, w którym przetwornik nisko-średniotonowy dzieli wspólne centrum z jednostką wysokotonową. Dzięki stałej kierunkowości, wynikającej z rozchodzenia się membrany przetwornika, dźwięk jest wytwarzany tak, jakby emanował z jednego punktu w przestrzeni, zapewniając znakomite wyrównanie czasowe w całym spektrum częstotliwości audio i wiodące w swojej klasie obrazowanie stereo, nawet poza osią. Modele Vintage wyposażone są w najnowsze przetworniki IsoFlare Fyne'a, w tym największy IsoFlare jaki Fyne stworzył w modelu Vintage Fifteen.


Aby w pełni zoptymalizować działanie przetwornika w serii Vintage, każdy aspekt drobiazgowej konstrukcji został wzięty pod uwagę. Eliminując niepożądane wibracje, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jakość dźwięku, przetworniki Vintage IsoFlare zbudowane są wokół masywnego, sztywnego, odlewanego z aluminium chassis, połączonego z dedykowanym usztywnieniem obudowy za pomocą opracowanej przez Fyne'a mieszanki sprzęgającej materiały. Wielkoobszarowe, wielowłóknowe stożki średnio-niskotonowe zapewniają znakomity stosunek sztywności do wagi oraz bogate średnie tony, podczas gdy ich wydajność jest dodatkowo zwiększona dzięki otoczkom FyneFlute, które efektywnie ograniczają energię stożka na obwodzie.


W sercu przetwornika, kompresyjne głośniki wysokotonowe Vintage wykorzystują flagową 75mm tytanową membranę kopułkową Fyne'a, opracowaną dla F1-10 i 12, zapewniając gładką, kontrolowaną i rozszerzoną odpowiedź w zakresie wysokich tonów. Wentylowana tylna komora w neodymowym magnesie HF umieszcza rezonans niskich częstotliwości przetwornika znacznie poniżej rejonu zwrotnicy i przesuwa tryb rozpadu znacznie powyżej poziomu ludzkiego słuchu. Unikalna geometria centralnie zamontowanego falowodu wysokich częstotliwości zapewnia najbardziej płaską odpowiedź częstotliwościową i pozwala górnym częstotliwościom naturalnie rozszerzyć się w pomieszczeniu

SYSTEM DYFUZORÓW BASSTRAX TRACTRIX

Seria Vintage wykorzystuje system portów bassTrax firmy Fyne Audio w najbardziej zaawansowanym i wysoce dostrojonym formacie jak do tej pory, wraz z największą w historii firmy implementacją BassTrax w potężnych Vintage Fifteen. Zaprojektowana jako integralna część sztywnych obudów z brzozowego drewna, energia LF z dolnej komory jest odprowadzana w dół na duży stożek dyfuzora o profilu Tractrix, który przenosi energię płaskiej fali LF na 360-stopniowy, sferyczny front falowy.


Profil Tractrix stożka dyfuzora utrzymuje kąt 90 stopni na każdym przecięciu rozszerzającego się czoła fali, unikając w ten sposób odbić i tworząc gładką odpowiedź basową w pomieszczeniu. Rezultatem jest rozszerzona, gładka i niesamowicie strojna odpowiedź LF, która płynnie integruje się z pomieszczeniem.


Ten sprytny system sprawia, że głośnik Vintage jest znacznie mniej krytyczny w stosunku do ustawienia w pomieszczeniu, co dodatkowo pomaga w integracji dużych obudów w domu. System ten został pierwotnie zastosowany w głośnikach tubowych w 1920 roku, a następnie uaktualniony przez firmę Fyne Audio i opatentowany w ciągu ostatnich pięciu lat.

ZWROTNICA

Czerpiąc w dużej mierze z badań i projektu elektroniki flagowego modelu Fyne Audio F1-12, zwrotnice Vintage destylują ponad 35-letnie doświadczenie dr Paula Millsa w projektowaniu zwrotnic analogowych w postaci najdoskonalszych, starannie przesłuchanych komponentów, budowanych ręcznie z okablowaniem punkt-punkt. W celu zapewnienia bezproblemowej integracji z pomieszczeniem, każda zwrotnica wyposażona jest w subtelne regulatory energii HF i Presence. Regulatory te oferują właścicielom możliwość oddania się bezstratnemu precyzyjnemu dostrajaniu, w celu uzyskania najwyższej jakości brzmienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb i pomieszczenia.


Każda zwrotnica Vintage jest prawdziwie bezkompromisową konstrukcją, zbudowaną ręcznie na tłumiących drgania panelach z płyty pilśniowej, przy użyciu najlepszych na świecie komponentów elektronicznych i dostrojoną tak, aby zapewnić prawdziwie wiodącą w swojej klasie wydajność. Opierając się na dekadach doświadczenia w projektowaniu zestawów głośnikowych klasy premium, zespół projektowy prowadzony przez dr Paula Millsa dopracował projekt zwrotnicy poprzez modelowanie komputerowe, pomiary i wiele godzin krytycznych odsłuchów.


Wyposażona w posrebrzane okablowanie Matched Crystal OFC, po całkowitym zmontowaniu i przetestowaniu, każda zwrotnica Vintage poddawana jest głębokiej obróbce kriogenicznej w specjalistycznym zakładzie. Ten proces zamrażania i powolnego rozmrażania łagodzi mikro naprężenia w komponentach, okablowaniu i połączeniach lutowanych, maksymalizując transfer sygnału i zapewniając większą przejrzystość dźwięku.

ELEGANCKIE OBUDOWY VINTAGE

Z zewnątrz, seria Vintage charakteryzuje się wystawnym, luksusowym wzornictwem zaczerpniętym z high-endowych głośników z czasów, które już dawno minęły. Najdrobniejsze szczegóły obejmują ręcznie budowane i wykańczane forniry z orzecha włoskiego, inkrustacje z orzecha Burr, wykończenia z anodowanego na złoto metalu oraz górny panel w stylu cokołu. Piękne, ręcznie wykonane pokrętło regulacji barwy i energii dźwięku, to czysty analogowy luksus, zarówno pod względem formy jak i funkcji, a drewniana maskownica została dobrana w taki sposób, aby nawiązać do znacznie prostszej ery audio.


Pod fornirem z orzecha włoskiego kryje się ciężka, dwuwnękowa obudowa z brzozy, z bokami uformowanymi w kształtne łuki, zaprojektowane w celu optymalizacji wydajności mechanicznej i redukcji fal stojących. Architektura wnętrza została opracowana, a następnie dostrojona w celu optymalizacji systemu portretowania Vintage BassTrax i zapewnienia najbardziej stabilnej platformy dla przetwornika HF. Od klasycznego soulu lat siedemdziesiątych po techno lat dwudziestych, modele Vintage dostarczają najczystszy, najczystszy i najbardziej dokładny dźwięk za każdym razem.


Każdy model z linii Vintage to uderzająca deklaracja "ponadczasowej" estetyki, od eleganckiego Vintage Ten do zapierającego dech w piersiach Vintage Fifteen, wsparta najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie komputerowo wspomaganego projektowania obudów i współczesnej inżynierii mechanicznej. Szczytowe osiągnięcie brytyjskiego wzornictwa głośnikowego, obecnie nawiązujące do brytyjskiego wzornictwa głośnikowego z przeszłości, "back in the day nigdy nie brzmiało tak dobrze".